Máte rádi skupinové práce? Já ANO!
Líbí se mi, když to ve třídě žije, studenti mohou zapojit svoji kreativitu při řešení úkolů a nesedí v lavicích s pohledem upřeným do prázdna.
Často jsem narážela na otázku, jak žáky rozdělit, aby i proces rozřazování do skupin proběhl zajímavě, atraktivně a aby se ve skupinách neobjevovalo stále stejné složení žáků. Zároveň ráda uplatňuji partnerský přístup a nenutím žáky do rozdělování pouze podle vůle učitele.
Od rozřazovacích aktivit vyžaduji 4 podmínky:
A tady jsou mí favorité, rozřazovací aktivity na medailových pozicích. Jsou jednoduché, hravé a podporují motivaci žáků k učení.
Pro rozlosování do skupin můžeme využít:
Losovátka jsou mým favoritem – jen je třeba si pohlídat, aby se vám vrátily všechny kartičky a nezapomenout je seřadit podle čísla pro další použití (s tím rádi pomáhají sami žáci :-)).
Existuje celá řada způsobů, jak zábavně rozpočítat děti do skupin:
Jednou za čas je prima nechat žáky zvolit si, s kým chtějí být ve skupině.
Příklady aktivit pro skupiny dvojic a šestic naleznete v článku ZDE>>.
Inspirovat se můžete i skupinovými komunikačními hrami nebo hravými ledolamkami.