Sedí v lavici jako pěna, bedlivě sleduje vyučování, poslušně plní pokyny učitele, neruší, na nic se neptá, všechny pomůcky má připravené, domácí úkoly odevzdává včas. Je upravený, přezouvá se a na lavici má pořádek…
Já tedy rozhodně ne. A co vy? Zeptala jsem se tedy učitelů a takto vypadají aktuální výsledky dotazníkového šetření. Respondenti vybírali tři vlastnosti ideálního žáka, uvedená procenta v závorkách tedy ukazují, kolik jich zvolilo vlastnost jako jednu z vybíraných možností.
Podrobné výsledky jsou popsány v eBooku 3 kroky ke zkrocení džungle před tabulí.
Ideální žák by měl mít podle oslovených učitelů tyto vlastnosti: ochota spolupracovat (84%), aktivita (58%) a odpovědnost (58%).
Mezi dalšími důležitými charakteristikami byly často vybírány vlastnosti: pozornost (26%), ochota pomoci (21%) a připravenost (13%).
I vy se stále můžete zapojit do dotazníkového šetření. Vyplnit dotazník můžete ZDE>>.
Motivujme tedy žáky, ukazujme smysl učení a využitelnost naučeného v běžném životě, tím zvýšíme jejich ochotu spolupracovat i aktivitu. Budováním partnerského vztahu veďme žáky k odpovědnosti.
Začtěte se do eBooku 3 kroky ke zkrocení džungle před tabulí a přeneste náměty, tipy a postřehy do vlastní pedagogické praxe. Zaměřte se na vnitřní motivaci žáků, efektivní komunikaci a vybudujte partnerské vztahy ve třídě. To jsou ty tři nejdůležitější kroky na cestě k úspěšným žákům a spokojenému učiteli.
Jak vypadá ideální učitel podle výsledků dotazníkového šetření, se můžete dočíst ZDE>>.
Výsledky dalších otázek dotazníkového šetření budou brzy zveřejněny na tomto blogu. Příště se dozvíte, jaké problémy s kázní učitele trápí.